Hyra våra lokaler

(Direkt till formuläret) På Park har vi lokaler för både små och större evenemang. Du kan hyra för tillfälliga tillställningar eller boka lokal för återkommande aktiviteter. Du kan välja ett billigare alternativ där du sköter det mesta själv, eller få hjälp att boka in t.ex. personal eller cateringfirmor som hjälper till. Gäster som hyr regelbundet under terminerna, kan få förtroendet att använda lokalerna på egen hand och får då ett rabatterat pris men också större ansvar. Annars krävs att en husmor finns på plats som t.ex. ser till att brand- och säkerhetsarrangemangen fungerar som de ska.

Vi har tre lokaler.

Stora salen med scen, ljudanläggning och anläggning för film- och livesändningar. Där finns plats för 140 personer i biosittning (max 80 vid filmvisning), 100 personer sittande vid långbord och 80 personer sittande vid runda bord. Salen är lämplig för mingel, film och live-föreställningar, konsert, teater, möte, dans, konferens, bröllopsfest, födelsedagskalas eller annat firande.

Det finns även två rum med separat entré, som kan användas var för sig eller som ett större gemensamt rum. Det finns plats för 35 personer. Salen är lämplig för möten, studiecirklar eller andra typer av tillställningar för ett mindre antal personer.

I byggnaden finns det ett väl fungerande uppvärmningskök med kyl/frys/disk och servismöjligheter, liksom ett pentry för mindre köksbestyr.

Vill du ha mer information?

Kontakta oss gärna via telefon eller e-post. Du hittar våra kontaktuppgifter på kontaktsidan. Du kan också fylla i din förfrågan här nedan:

Förfrågan om hyra av lokal, glöm ej att fylla i mattetalet för att visa att du inte är en robot

Vilken av våra lokaler är du intresserad av?

Önskas personal

12 + 11 =

Prislista större fest

Prislista gällande från 2019

  • Stora salen, upp till 120per: Fredag 8500 kr / Lördag 9500 kr

  • Lilla salen, upp till 35pers: Fredag 3500 kr / Lördag 4000 kr

Fredag 17:00- Lördag 12:00
Lördag 12:00- Söndag 12:00

Övriga avgifter

  • Bokningsavgift (Återfås ej vid avbokning)  1000 kr
  • Deposition  2000kr
  • Porslinshyra  18kr/person
  • Städning  1200kr                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Övrig information

Husmor

En ansvarig husmor måste alltid finnas på plats under alla tillställningar hos oss på Park och ingår således i lokalhyran. Husmor ansvarar för att koka kaffe, diska samt för låsning av lokalen. Hon är även behjälplig med andra saker under tillställningens gång efter samråd med gästen.  Vid störreevenemang med middag krävs fler personal som är behjälpliga med servering samt andra sysslor under tillställningens gång. Det måste då finnas minst två personal från oss på Park. Vi ordnar självklart också med övrig personal efter överenskommelse. Husmor ser också till så att hyresreglerna efterföljs av samtliga gäster under kvällens gång.

Husmor har rättigheter att när som helst avbryta festen om inte Parks regler följs.

Bokning/avgift

Preliminär bokning/intresseanmälan kan ske via e-post till info@parkfolketshus.nu.
Först när vi mottagit bokningsavgiften på 1000 kronor betraktas bokningen som bindande, och återbetalas ej vid avbokning.  

Betalning av hyra

Full avgift för hyran samt depositionen skall vara betald senast 10 dagar innan tillställningen för att bokningen skall vara gällande. Annars tas bokningen bort och datumet kan överlåtas till annan gäst.

Extra städning och eventuell skadegörelse dras av på depositionen.

 Deposition

Depositionsavgiften samt bokningsavgiften på sammanlagt 3000 kr återbetalas efter det att lokalen har kontrollerats och lämnats i samma skick som innan tillställningen, med avseende på skador.

Nyckel

Nyckel till lokalen hämtas efter överenskommelse 

 

Prislista timhyra

Hyra Stora salen per timme:

Mån – Tors: 500 kr
Fre- Sön: 700 kr
efter 23.00: 1000 kr

Man får plats 140 personer vid biosittning i stora salen.
Vid sittande middagar får man plats 100 personer med buffébord och 120 personer vid tallriksservering.

Hyra av Lilla salen per timme

Lokalen är avsedd för maximalt 30 personer.

Mån – Tors; 300 kr
Fre- Sön; 400 kr
efter 23,00; 550 kr

Priserna gäller ej påskhelg, midsommarhelg, julaftonhelg och nyårshelg.

Övrig information

Det tillkommer kostnad för husmor, porslinshyra, städning och andra eventuellt beställda tjänster.

En husmor måste finnas i lokalen under den tid som tillställningen pågår.Husmor ansvarar för att koka kaffe, diska samt för låsning av lokalen. Hon är även behjälplig med andra uppgifter under tillställningens gång efter samråd med gästen.  Vid större evenemang krävs fler personal som är behjälpliga med servering samt andra sysslor under tillställningens gång. Vi ordnar självklart med detta efter överenskommelse. Husmor ser också till så att hyresreglerna efterföljs av samtliga gäster under tillställningens gång. Husmor har rättigheter att närsomhelst avbryta tillställningen om inte Parks regler följs.

Vi som arbetar här på Park Folkets Hus har flera års erfarenhet av fester, event och catering. Rådgör gärna med föreståndaren innan er fest, vi har lösningen på det mesta.

Bokningsavgift (Återfås ej vid avbokning): 1000 kr
Deposition: 1000kr
Porslinshyra: 18kr/person
Städning: 1200kr
Husmor: 220kr/h

Extra städning och eventuell skadegörelse dras av på depositionen.

Maxantal personer i lokalen

Stora salen rymmer som mest 140 personer vid biosittning alt stående event. Vi sittande middag rymmer lokalen som mest 120 personer vid tallriksservering, och 100 personer om ni skall ha buffé.

Betalning:

I samband med bokningen skickas en bokningsfaktura ut på 1000 kr. När den är betald räknas bokningen som bindande.  Dessa återfås ejvid avbokning. Full avgift för hyran skall vara betald senast 10 dagar innan tillställningen.

Deposition

Depositionsavgiften samt bokningsavgiften på sammanlagt 2000 kr återbetalas efter det att lokalen har kontrollerats och lämnats i samma skick som innan tillställningen, med avseende på skador.

 

 

Hyresregler

Husmor

En ansvarig husmor måste alltid finnas på plats under alla tillställningar hos oss på Park och ingår således i lokalhyran. Husmor ansvarar för att koka kaffe, diska samt för låsning av lokalen. Hon är även behjälplig med andra saker under tillställningens gång efter samråd med gästen.  Vid större evenemang med middag krävs fler personal som är behjälpliga med servering samt andra sysslor under tillställningens gång. Det måste då finnas minst två personal från oss på Park. Vi ordnar självklart också med övrig personal efter överenskommelse. Husmor ser också till så att hyresreglerna efterföljs av samtliga gäster under kvällens gång.

Husmor har rättigheter att närsomhelst avbryta festen om inte Parks regler följs.

Bokning/avgift

Preliminär bokning/intresseanmälan kan ske via e-post till info@parkfolketshus.nu.
Först när vi mottagit bokningsavgiften på 1000 kronor betraktas bokningen som bindande, och återbetalas ej vid avbokning.

Betalning av hyra

Full avgift för hyran samt depositionen skall vara betald senast 10 dagar innan tillställningen för att bokningen skall vara gällande. Annars tas bokningen bort och datumet kan överlåtas till annan gäst.

Extra städning och eventuell skadegörelse dras av på depositionen.

Deposition

Depositionsavgiften samt bokningsavgiften på sammanlagt 2000 kr återbetalas efter det att lokalen har kontrollerats och lämnats i samma skick som innan tillställningen, med avseende på skador.

Nyckel

Nyckel till lokalen hämtas efter överenskommelse 

Sopor

Gästen ansvarar för att allt tomglas och burkar tas med ifrån lokalen, dessa får ej lämnas på Park.

Husdjur

Husdjur är inte tillåtna i våra lokaler.

Confetti är inte tillåtet utomhus eller inomhus, vi debiterar för detta om det inte efterföljs med 1000 kronors påslag på städningen.

Rökning

Rökning är inte tillåtna i våra lokaler. Vid rökning utomhus skall inga fimpar lämnas på marken, använd er av de askkoppar som finns.

Max antal personer i lokalen

Stora salen rymmer som mest 140 personer vid biosittning alt stående event. Vi sittande middag rymmer lokalen som mest 120 personer vid tallriksservering, och 100 personer om ni skall ha buffè.

Fest

Fredag disponeras lokalen från 17.00
Lördagar disponeras lokalen från 12.00
andra tider kan vara möjliga efter överenskommelse

Kl 22.00 Stängs alla dörrar och fönster, detta för att ej störa grannarna.
Kl 01.00 Stängs musiken av och baren töms.
Kl 01.45 skall lokalen vara utrymd.
Kl 02.00 släcker och larmar husmor.

Marschaller

Inga marschaller får placeras direkt på marken, på några trappor eller nära fasad så att brandrisk uppstår.

Lokal och inventarier

Hyresgästen förbinder sig att ta väl hand om lokalen och inventarier. Skulle skada inträffa, svarar hyresgästen härför, såvida han inte kan visa, att han eller någon han svarar för inte är vållande till skadan.

Eventuella skador skall snarast meddelas till ansvarig husmor.
Ersättning för eventuella skador skall betalas genom avdrag på depositionen eller, om kostnaden överstiger denna, inom en månad.

Gästen ansvarar för att ta ner allt festpynt från tak samt väggar enligt hyresreglerna.  Gästen skall också ta med sig allt sitt eget tomglas från Park senast dagen efter tillställningen.

Gästens ansvar vid festens slut och innan klockan slår 01.40 är att gästerna skall vara ute ur lokalerna.

Vid endast dagshyra av lokalen enstaka timmar skall:

Lokalen återställas så som den såg ut när ni kom. Dvs. stapla stolarna och sedan ställa tillbaka dessa i stolsförrådet där ni tog dom. Borden fälls ihop och staplas samt återställs i lådorna under scenen.

Hyresreglerna är gällande från det att bokningsavgiften är betald.

Porslinshyra

I porslinshyran ingår:

  • Vattenglas 250st
  • Vinglas 250st
  • Champagneglas 150st
  • Cognacskupor 40st
  • Ölglas 50st
  • Shotglas 3cl 20st
  • Varmrättstallrikar 150st
  • Förrättstallrikar 150st
  • Assietter 150st
  • Förrättsbestick 120st
  • Varmrättsbestick 120st
  • Dessertskedar 120st
  • Kaffeskedar 100st

Serverings bestick Slevar, tänger och skedar
Karaffer/Vattenflaskor 77st av olika sorter
Ljuslyktor Flera varianter
Vaser Flera varianter
Linnedukar Olika storlekar  (hyrs utöver porslinshyran, om så önskas) 75kr/styck

Det finns även ett mindre utbud av uppläggningsfat, skålar, bunkar, kastruller och formar.

Punkterna ovan kan komma att variera i storlekar och sorter

Är det något utöver detta ni behöver så får detta medtas

Share This